Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Central European Media Enterprises (CME)

Mediální a zábavní společnost, která provozuje přední televizní stanice na šesti trzích střední a východní Evropy. CME vysílá na 43 televizních kanálech, oslovuje 49 milionů diváků a provozuje rostoucí streamovací službu Voyo. Společnost výrazně investuje do vlastní produkce, obsahu a distribučních platforem, aby si udržela špičkové postavení na trhu

V roce 2023 CME pokračovala v růstu díky strategii dostupnosti obsahu „kdykoli a kdekoli“ a investicím do ní. Dynamiku růstu dále podpořil její kvalitní obsah, vyšší sledovanost streamingových služeb a trvale dobré výsledky na trhu televizní reklamy. Od převzetí skupinou PPF v roce 2020 se CME etablovala ve střední a východní Evropě jako jedna z největších a nejvýznamnějších mediálních společností s nejvyššími investicemi, a má tedy dobrou pozici pro expanzi a růst. Nyní působí v Chorvatsku, České republice, Bulharsku, Rumunsku a Moldavsku, na Slovensku a ve Slovinsku.

V Evropě pokračuje v reakci na rostoucí očekávání spotřebitelů rychlý rozvoj služeb předplaceného videa na vyžádání (SVOD). CME pokračovala v rozšiřování platformy Voyo a v roce 2023 představila 35 nových titulů z vlastní produkce. Původní obsah je dobře přijímán diváky a získává ceny v celém regionu, například nominaci na Českého lva za sérii Matematika zločinu nebo slovinskou cenu Orion za film The Kitchen. Od srpna, kdy platforma Voyo zahájila provoz v Chorvatsku, působí již na všech trzích CME a na SoMo Gorac Awards 2023 zvítězila v kategorii Digitální produkt roku. Na konci roku mělo Voyo v České republice a na Slovensku 650 tisíc platících diváků a blížilo se překročení hranice milionu platících diváků na všech svých trzích. Na většině svých trhů je Voyo trojkou mezi SVOD platformami celkově a jedničkou mezi lokálními hráči.

Strategií CME je schopnost čerpat z lokálních příběhů, které rezonují s jejím publikem. Tento přístup je součástí dlouhodobého obsahového plánu a digitální agility. Loni bylo v produkci CME připravováno přes 100 projektů pro lineární televize a Voyo. Objem výroby se meziročně zvýšil o 20 procent.

CME reach

Jádrem programové nabídky CME zůstává zpravodajství s významným podílem a na trhu a sledovanosti. V červenci 2023 otevřela CME v Bruselu zpravodajskou kancelář jako hub, z něhož mohou zkušení zpravodajové všech stanic CME informovat o dění v EU, NATO a o dalších evropských záležitostech pro své domácí publikum. V období od října do prosince CME vyslala čtyři střídající se zpravodajské týmy k reportážím o konfliktu na Blízkém východě.

V roce 2023 CME pokračovala ve strategii akvizic prémiového sportovního obsahu pro živé vysílání. Mezi klíčové akvizice patřila Formule 1 pro český a slovenský trh a Liga mistrů UEFA ve Slovinsku.

CME se intenzivně věnovala projektu CME Content Academy – vzdělávací platformě s dvouletým multidisciplinárním programem pro mladé talenty, budoucí lídry zábavního průmyslu. V 2023 CME uvedla ESG iniciativu CME Cares, která reaguje na nejnaléhavější sociální a environmentální výzvy mediálního sektoru. CME si uvědomuje, že denně komunikuje s miliony lidí, a má tak jedinečnou pozici pro inspirování, zvyšování povědomí a prosazování pozitivních změn.

Informace o vrcholové holdingové společnosti CME Media Enterprises B.V. najdete zde

„Chceme být hráčem, který nové trendy v digitalizaci médií a jejich distribuci spoluurčuje a přináší nová řešení mezi prvními."

Didier Stoessel

Chief Investment Officer, PPF Group a CEO, Central European Media Enterprises

CME

Kontakty

CME MEDIA ENTERPRISES B.V.

Strawinskylaan 933
1077 XX Amsterdam
Nizozemí

CME MEDIA SERVICES LIMITED Česká republika

Kríženeckého náměstí 1078/5
152 00 Praha 5
Česká republika

Mohlo by vás zajímat